poniedziałek, 17 września 2012

Muffinki czekoladowo malinowe

Dość długo zabierałam się za zrobienie moich pierwszych Muffinek lecz gdy już się odważyłam mój wybór padł na Muffinki z czekoladą i malinami. Uwielbiam połączenie malin i czekolady! Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki która stanowi dla mnie niezwykłą inspiracje!

Składniki na około 14 sztuk:
- 1 i 1/3 szklanki mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki kakao
- ½ łyżeczki sody oczyszczonej
- 100 g gorzkiej czekolady, posiekanej
- 2 jajka
- 4 łyżek białego cukru
- 6 łyżek brązowego cukru
- 6 łyżek oleju słonecznikowego
- 300 ml kwaśnej śmietany
- 2 szklanki malin



W jednym naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, cukier biały i brązowy. W drugim naczyniu wymieszać składniki mokre: roztrzepane jajka, olej, śmietanę. Połączyć zawartość obu naczyń mieszając do połączenia składników. Dodać czekoladę, maliny i wymieszać. Formę do Muffinek wyłożyć papilotkami i nałożyć do nich gotową masę na ¾ wysokości. Piec w temperaturze 190’C przez 30 minut lub dłużej aż do suchego patyczka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz