poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Makaron z mąki durum z sosem

Skoro staram się zrzucić parę kg to muszę pamiętać aby wybierać zdrowe i mniej kaloryczne składniki do przyrządzania dań tak więc po udaniu się do sklepu postanowiłam zaopatrzyć się w makaron z mąki durum(zapłaciłam około 3zł za 250g w Auchan). Zapraszam więc do zapoznania się z przepisem na makaron durum z sosem pieczarkowo śmietanowym.


Do przyrządzenia dania będziemy potrzebować:
- łyżkę oleju
- około 10 pieczarek średniej wielkości
- jedną dużą cebulę
- jedna bądź dwie łyżki śmietany 12%(wedłóg uznania)
- przyprawy(sól, pieprz)
- opakowanie makaronu z mąki durum

Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy pokrojone pieczarki wraz z cebulą, jednocześnie w drugim garnku doprowadzając do wrzenia osoloną wodę na makaron. Makaron będziemy gotować około 5-6min na wolnym ogniu. Gdy składniki na patelni zaczną już dochodzić po około 20min dodajemy przyprawy oraz wlewamy śmietanę, mieszamy dokładnie wszystkie składniki podgrzewając na wolnym ogniu i gotowe! Makaron można wyłozyć na talerz i polać sosem pieczarkowo śmietanowym bądź wsypać go na patelnię, dokładnie wymieszać z sosem i dopiero podać. Ja wybrałam pierwszy sposób podawania. Smacznego!

Przyrządzenie dania nie zajmuje więcej niż 30 min i jest idealne dla osób, które chcą zadbać o linię i pragną zdrowiej się odżywiać. Osoby, które nie chcą dodawać zbędnych kalorii mogą zastąpić śmietanę jogurtem naturalnym 0%. Mam nadzieje, że będzie wam smakowało!

2 komentarze: