środa, 16 kwietnia 2014

Muffiny czekoladowe

Bardzo dawno nie robiłam żadnych muffinek mimo iż je uwielbiam, wielokrotnie gdy mnie najdzie na nie ochota okazuje się że w domu brakuje któregoś ze składników np. masła czy też śmietany. Tym razem udało mi się znaleźć przepis idealny, gdzie wszystkie potrzebne składniki zawsze mam pod ręką, no może po za tabliczką czekolady.


Składniki:
- 140g mąki
- 3 łyżki kakao
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- pół łyżeczki sody oczyszczonej
- 2 jajka
- 3/4 szklanki mleka
- 3/4 szklanki cukru
- 7 łyżek oleju rzepakowego
- 100g mlecznej czekolady, roztopionej w kąpieli wodnej i przestudzonej

Sposób przygotowania:
W jednym naczyniu mieszamy składniki suche czyli: mąkę, kakao, cukier, proszek do pieczenia oraz sodę. W drugim naczyniu mieszamy jajka, mleko, olej i roztopioną czekoladę. Do składników mokrych dodajemy składniki suche po czym mieszamy do połączenia się składników.

Formę do muffinek wykładamy papilotkami, napełniamy je ciastem do 3/4 wysokości. Muffiny pieczemy przez około 25 minut w 170'C lub trochę dłużej do tzw. suchego patyczka. Do wykonania muffinek zainspirowała mnie oczywiście moja ulubiona strona z przepisami: mojewypieki.com.


1 komentarz: